دیافراگم

دیافراگم پوسته ای است انعطاف پذیر که اختلاف فشار سیال دو سوی خود را به نیروی موثر تبدیل می کند و یا با دریافت نیرو موجب حرکت سیال می شود. دیافراگم دارای کاربردهای گوناگون در صنعت بویژه در عملگرها و پمپ ها است. دیافراگم باید در عین مقاومت دراز مدت در مقابل اختلاف فشار، آنقدر انعطاف پذیر باشد که کمترین نیرو برای حرکت آن لازم باشد.

دیافراگم ها از نظر شکل، جنس و ساختار بسیار گوناگون هستند. برای نمونه شکل دیافراگم می تواند بسته به کاربرد به سادگی یک ورق تخت باشد و یا شبیه به یک کلاه لبه دار(Convoluted) ساخته شود. همچنین جنس دیافراگم با توجه به نوع سیال و شرایط کاری تغییر می کند. از نظر ساختار دیافراگم می تواند یکدست لاستیکی(NBR، FKM،Silicone، EPDM و …) باشد و یا با یک لایه پارچه(Polyester، Polyamide و …) مسلح و مقاوم در برابر اختلاف فشار شده باشد.

شرکت پیشرو گاز ماهر به صورت مهندسی و تخصصی در زمینه تولید دیافراگم فعالیت دارد. این شرکت خود را متعهد به کیفیت می داند بنابراین دیافراگمی تولید می کند که دقیق، منعطف، مقاوم و با دوام است. این شرکت هم اکنون تعداد قابل توجهی از قالب دیافراگم های رگولاتورها و کنترل ولو ها و ولوها را دارد و علاوه بر آن با وجود تیم مهندسی قوی و کارگاه مجهز دیافراگم را به صورت سفارشی در کوتاهترین زمان تولید می کند.

*همچنین این شرکت سایزهای مختلف دیافراگم های کنترل ولو فیشر را بصورت روتین تولید می نماید*