انواع رگولاتور گاز صنعتی

انواع رگولاتور گاز صنعتی

در این مقاله قصد داریم انواع رگولاتور گاز صنعتی را به شما معرفی کنیم.امید است پس از مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

رگولاتور گاز باعث کاهش فشار گاز بالا در سیلندر گاز یا خط گاز برای استفاده صنعتی ، آزمایشگاهی ، پزشکی و غیره می شود.این وسیله در اندازه های مختلف و گزینه های مختلف تولید می شود.از رگولاتورهای گاز بزرگ در پمپ بنزین و خط گاز و از رگولاتور گاز کوچک معمولاً در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استفاده می شود.یک تنظیم کننده گاز مناسب باید فشار گاز و جریان گاز را به فشار خروجی ثابت تغییر دهد.

افزایش تقاضا برای گازهای صنعتی برای بهره برداری از واحدهای صنعتی و رشد در بخش هایی از جمله مراقبت های پزشکی ، تولید ، نفت و گاز ، مواد شیمیایی ، انرژی و خودرو ، باعث رشد بازار انواع رگولاتور گاز صنعتی نیز می شود.

رگولاتور گاز صنعتی بر اساس نوع ، کاربرد ، نوع گاز و مواد به دسته های مختلفی طبقه بندی می شود.

رگولاتور گاز صنعتی بر اساس نوع به دو دسته رگولاتور تک مرحله ای و رگولاتور دو مرحله ای تقسیم بندی می شود.بخش رگولاتور تک مرحله دارای بیشترین سهم بازار از کل تنظیم کننده گاز صنعتی در طول دوره پیش بینی شده است.

رگولاتور گاز تک مرحله ای

تنظیم کننده های تک مرحله ای برش فشار را تنها در یک مرحله انجام می دهند تا فشار را در یک محدوده خاص اعمال کنند.رگولاتورهای تک مرحله ای انتخاب مناسبی برای مصارفی هستند که فشار خروجی ثابت بسیار مهم باشد ، جایی که می توان فشار را تعدیل کرد.

براساس نوع گاز ، بازار رگولاتور به صورت زیر تقسیم می شود:

  • رگولاتور مخصوص گازهای بی اثر
  • رگولاتور مخصوص گازهای خورنده
  • رگولاتور مخصوص گازهای سمی

بازار جهانی تنظیم کننده گاز صنعتی بر اساس نوع گاز به نام های بی اثر ، خورنده و سمی تقسیم می شود.در سال 2018 ، رگولاتور مخصوص گاز بی اثر ، بیشترین سهم بازار را به دلیل افزایش تقاضا برای گاز بی اثر در صنایع بی شماری به خود اختصاص داد.گازهای بی اثر مانند آرگون ، هلیوم ، نئون و نیتروژن سمی نیستند و نمی سوزند.رگولاتور مخصوص گاز سمی در صنایع از جمله مواد شیمیایی ، پتروشیمی ، پالایشگاهها ، زغال سنگ و نفت و گاز استفاده می شود.

بر اساس مواد ، بازار رگولاتور گاز صنعتی به صورت زیر تقسیم می شود:

  • رگولاتور بدنه برنجی
  • رگولاتور بدنه استیل (فولاد ضد زنگ)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *